شما اینجا هستید: مهندسی زلزله و عمران > زلزله > مقالات مهندسی زلزله > اثر زلزله بر سازه های زیرزمینی و تونل مترو

 

بازگشت به صفحه زلزله

مقالات مهندسی زلزله

عنوان مطلب:

اثر زلزله بر سازه های زیر زمینی و تونل مترو

سایر بخشهای مرتبط

سمینار و پایان نامه

 

اثر زلزله بر سازه های زیر زمینی و تونل مترو

 

توضیح عکس : نونل متروی تهران در حال ساخت

توضیح عکس : تونل متروی تهران در حال اجرا

 

 

 

اثر زلزله بر سازه های زیر زمینی با نگرشی ویژه بر تونلها و ایستگاههای مترو

گزارش کامل

فرمت : آکروبات (PDF)

صفحات : 70

حجم 2.1 مگابایت

 

 

 

 

 

 

خلاصه گزارش اثر زلزله بر سازه های زیر زمینی با نگرشی ویژه بر تونلها و ایستگاههای مترو

ارائه خلاصه گزارش

فرمت : پاورپوینت (PPT)

تعداد اسلاید : 14

حجم 200 کیلوبایت

 

 

 

 

 

توضیح

امروزه با پیشرفت فن آوری، سهولت نسبی در حفاری و ساخت سازه‌های زیرزمینی، محدودیتهای فضاهای سطحی برای اجرای طرحهای عمرانی و نیز به واسطه مسائل سیاسی و امنیتی، توجه بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به احداث سازه‌های زیر رمینی برای کاربریهای عمرانی، نظامی و معدنی معطوف شده است. راهها و بزرگراههای زیرزمینی، انواع تونلها، شبکه متروی شهری، نیروگاهها و سایر مغارهای زیر زمینی برای دفن زباله‌های هسته‌ای و یا به عنوان مخازن نفت، معادن، پناهگاهها و انبارها، تعدادی از سازه‌هایی هستند که در کشورهای مختلف به سرعت در حال ساخت و اجرا می‌باشند.

با توجه به توسعه روز افزون سازه‌های زیر زمینی و هزینه‌های فراوانی که برای ساخت هر یک از این سازه‌ها صرف می‌گردد و نیز اهمیت آنها در شبکه حمل و نقل بین شهری و داخل شهری و خطری که در صورت آسیب دیدگی آنها متوجه جان مردم میشود، لازم است که پایداری آنها در برابر خطرات ناشی از زلزله مورد مطالعه قرار گیرد.

در این گزارش پس از نگرشی اجمالی به تاریخ صنعت سازه‌های زیر زمینی و آسیبهای گذشته این سازه‌ها در زلزله، به بررسی  تعاریف مربوط به تونلها و نیز مشخصات کلی امواج زلزله  و نحوه تاثیر آنها بر تونلها می‌پردازیم و برآورد خطر پذیری این گونه سازه‌ها را بیان می‌نماییم.

بخش دوم این گزارش، به تونلها و ایستگاههای زیر زمینی مترو اختصاص دارد که پس از بیان تفاوت عملکردی اینگونه تونلها نسبت به سایر تونلها، به مطالعه موردی تونل متروی دایکایی که در زلزله کوبه دچار آسیب شده بود و نیز بررسی خطرپذیری تونل متروی شهر قاهره خواهیم پرداخت. سپس معیارهای طراحی لرزه‌ای تونلها بیان میگردد.

لطفا پیشنهادها و مطالب خود را به آدرس زیر ارسال نمایید:

Email : info@Vojoudi.com

  

 

تمام حقوق برای سایت Vojoudi.com محفوظ است - Info@Vojoudi.com